KENAPA MESTI PILIH GDI

Jangan percaya cakap saya, tapi percayalah pada orang yang sudah menunjukkan bukti.

Ini bukan cek GDI saya, tapi cek GDI sifu saya

Ini trend pendapatan GDI sifu saya

Ini saranan saya.
kalau rajin, nah! baca dan fahamkan....kalau malas nak baca, klik DAFTAR dan mula buat duit....

Ini coretan asal sifu saya. (En Mazelan Abas) - Saya paparkan (dengan izin beliau).

Salam Sejahtera kepada sahabat. Selamat Datang.
Nama saya fariz tinggal dibangsar.
Anda mungkin sampai ke web saya kerana ingin mengetahui bagaimana cara untuk keluar dari masalah kewangan yang sering membebankan ramai orang. Saya akan ceritakan kesemuanya hingga ke rahsia yang paling dalam sekali.
Satu ketika dahulu, saya tidak mempunyai pekerjaan dan saya terjebak ketahap terdesak. Waktu itu saya mencuba mencari duit secara online didalam internet. Saya sertai baratus-ratus program menjana pendapatan dalam dan luar negara, bermodal dan yang tak bermodal, saya sertai skim pelaburan diinternet, ada yang modal besar dan ada yang modal kecil. Saya sertai semua program yang menjanjikan pulangan lumayan dalam masa singkat. Asalkan ada sahaja bisnes diinternet yang menjanjikan pulangan segera atau dalam masa singkat, tentu saya akan menyertainya. Tapi, boleh dikatakan hampir kesemua tidak mendatangkan hasil yang memuaskan. Duit semakin habis, kerja tiada, hampir give up tak tahu nak buat macamana lagi.
Tetapi dalam banyak-banyak program tu, ada satu program yang saya sertai secara tak sengaja, kerana saya tak berapa minat dengan program tersebut, kerana ia tidak menjanjikan pulangan dalam masa yang singkat. Saya inginkan program yang boleh bagi duit dalam masa singkat. Program tersebut adalah GDI (Global Domain International). Walau pun saya sertai program tersebut tapi saya tidak mengambil perhatian langsung, kerana hasil pulangannya lambat, lagi satu kompani ini berpusat di USA. Saya fikir kalau ada masalah macamana kita nak pergi USA, nak tengok betul ke tidak. Dulu saya pernah masuk skim pelaburan EA Index yang katanya berpusat di USA, dan akhirnya, rupanya taukeh dia duduk kat Puchong sahaja, dah kena tipu, beribu duit habis. Jadi kalau sebut USA ni fobia sikit.
Selepas tiga bulan menyertai GDI tiba-tiba saya mendapat peringatan dari GDI untuk menghantar beberapa dokument dan salinan kad pengenalan kerana mereka perlukan dokument tersebut untuk menghantar satu check pendapatan saya. Saya terkezut waktu itu, saya rasa macam betul tapi ada juga rasa macam tipu, masih lagi was-was. Saya mula kembali kelaman web GDI dan mula bagi perhatian. Tengok-tengok GDI saya dah berkembang, huh? macamana dah siap ada downline? Saya pun hantar semua dokument yang dikehendaki oleh GDI, nak tengok betul ke tidak, selang seminggu saya dapat check hampir USD250. Saya pun masukkan dalam bank dan memang sah dia jadi duit betul.
Mulai saat itu, saya mula mengkaji tentang GDI. Saya nak tahu bagaimana network saya boleh berkembang? Rupanya saya dapat seorang upline dari US yang baik, secara senyap dia masukkan satu orang dibawah saya, dan orang itu memang seorang yang hebat dalam MLM. Ooo baru faham. Saya mula belajar tentang GDI dari A sampai Z. Dan sekarang sudah hampir 8 bulan saya di GDI, tiap-tiap bulan saya dapat check. Setiap bulan nilai check saya biasanya double berbanding bulan sebelumnya., dan saya nak beritahu anda memang lumayan hasilnya. Saya sangat mencadangkan kepada anda, kalau inginkan sesuatu yang benar-benar asli, jadikan GDI pilihan pertama anda. Tapi sebelum menyertainya, saya cadangkan kaji dahulu tentang GDI, bagaimana mereka beroperasi. Anda boleh cari sendiri maklumat di internet mengenai GDI.
Disini saya cuba terangkan serba sedikit siapa GDI dan bagaimana boleh buat duit dalam GDI.GDI merupakan sebuah kompani menyewakan tapak domain untuk sesiapa sahaja yang ingin memiliki website sendiri. Perniagaan menyewakan tapak domain merupakan perniagaan yang sangat besar sekarang ini. Kerana setiap hari berpuluh ribu pengguna diinternet mendaftar dimana-mana kompeni yang menyediakan tapak domain untuk mereka memiliki website sendiri. Untuk anda yang kurang faham, untuk membolehkan website kita boleh dilihat oleh seluruh dunia, kita perlukan tapak domain. Contohnya macam kita buat kueh, kalau kita nak niagakan kueh kita, kita perlukan tapak seperti warung atau restoran untuk menjual kueh kita. Macam itu juga tentang website.
Apa perbezaan antara GDI dan web hosting kompani yang lain.
Dengan web hosting compani yang lain:
1. Jika sesorang ingin membina website sendiri, mereka perlu membayar sewa tapak selama setahun dan yuran pendaftaran domain.
2. Selepas membayar, kena tunggu sehari atau dua, barulah mereka boleh hantar website mereka ketapak tersebut, barulah orang lain boleh tengok website kita.
3. Kebanyakkan warung yang menjualkan kueh kita tidak mengajarkan macamana nak buat kueh tersebut. Mereka tolong jualkan sahaja. Sama seperti kebanyakkan web hosting yang lain, mereka tidak ajar macamana nak buat website.
4. Kalau kita ceritakan kebaikan web hosting yang kita sewa itu kepada rakan yang lain, dan sekiranya mereka juga menyewa tapak tersebut, kita tak akan dapat upah apa-apa.
Dengan GDI.1. Jika anda mendaftar dengan GDI, anda tak perlu bayar apa-apa dahulu sebab mereka bagi 7 hari percuma.2. Anda tak perlu bayar setahun, anda boleh bayar setiap bulan harga sewa tapak sebanyak RM35 sahaja dan boleh potong pada bila-bila masa jika anda tidak suka.3. Website anda boleh diaktifkan serta merta, tak perlu tuggu sehari dua.4. Terdapat acuan bagaimana membuat website secara Percuma.5. Dan yang paling penting, kalau anda ajak orang lain menyewa tapak web di GDI, anda akan mendapat komisyen.Bagaimana boleh buat duit dengan GDI ini?Saya rasa, inilah tajuk dan tujuan anda melawat web saya ini. Saya harap anda dapat tumpukan perhatian setiap ayat yang saya tuliskan disini.
GDI akan memberi komisyen jika kita mengajak orang lain menyewa tapak domain disini. Sebab itu kebanyakkan orang, termasuk saya menyertai GDI bukannya untuk memiliki web sendiri, tapi nak dapat komisyen sahaja. Sebab itu saya tak berapa kisah dengan web saya tersebut, saya biarkan sahaja tak terusik, tapi saya masih bayar RM35 setiap bulan. Kalau saya tak bayar nanti saya tak dapat komisyen. Mengikut pengalaman saya, yang sering menjadi penghalang orang menyertai GDI adalah pembayaran sewa tapak domain sebanyak RM35 setiap bulan ke GDI. Sebab pembayaran tersebut dilakukan melalui kredit kad atau debit card.. Jadi sesiapa yang tak ada kredit card, bolehlah memohon debit card. Maybank ada, BSN Giro ada, affin-bank ada, banyak bank yang bagi debit card, Satu perkara saya yakin anda tak mungkin jadi miskin dengan membayar RM35 setiap bulan, berbanding apa yang mungkin anda dapat dari GDI.
Satu lagi petua, jika anda sudah menyertai GDI, jangan jauhkan diri anda upline, selalu contact mereka, adatlah cara orang baru nak belajar, jangan belajar sorang-sorang, perkara ini selalu dilakukan oleh orang yang gagal. Anda jangan jadi begitu. Saya boleh bayangkan apa akan terjadi dengan saya dahulu jika dari peringkat awal lagi saya sering mendekati upline saya. Mungkin pendapatan saya sekarang ini berlipat kali ganda berbanding sekarang. Kerana anda sebenarnya memerlukan seseorang untuk memendekkan masa belajar.
Kelebihan yang ada pada GDI.
1. GDI menceburi bidang yang sangat cerah dimasa akan datang, dan kita boleh berkembang bersama-sama mereka.
2. Market anda terlalu luas, anda boleh mempromosikan diseluruh dunia bukan setakat di Malaysia sahaja.
3. Cara untuk mempromosi begitu mudah, hanya dapatkan nama dan email address, sudah cukup untuk anda membuat promosi.
4. GDI tidak pernah menghadapi apa jua masalah didalam pembayaran komisyen kepada kita. Sudah 10 tahun mereka beroperasi, tidak pernah ada apa2 komplen setakat hari ini. Ini sifat-sifat kompani yang perlu kita bergabung, bukan kompani yang tak tahu hujung pangkal, tak tahu siapa CEO dia, tak ada bangunan langsung, gah setahun dua, lepas tu hilang entah kemana, atau pun diharamkan oleh kerajaan.
5. Anda boleh buat promosi dengan hanya duduk didepan komputer sahaja. atau anda masih boleh buat cara off line. Dua -dua boleh mendatangkan hasil.
6. Yang bagusnya, anda tidak perlu bersusah payah menyuruh ahli network anda untuk maintain tiap-tiap bulan, selagi dia memiliki website tersebut, selagi GDI potong sewa bulanan mereka, selagi itulah kita akan dapat 10% daripadanya, kalau mereka sewa selama 10 tahun, maka sepuluh tahunlah kita akan dapat.
Saya ingatkan anda, perniagaan ini bukan skim cepat kaya, bukan join hari ini boleh kaya esok, kalau itu yang anda cari, anda masuk ke laman web yang salah. Laman web ini saya tujukan pada sesiapa yang jujur dan iklas untuk menyelesaikan masalah kewangan mereka, kerana saya dah lalui peringkat permulaan dalam GDI, sudah buat silap beberapa kali membuat cara promosi yang salah, banyak kesalahan itu dan ini, tetapi akhirnya berjaya juga mendapat komisyen yang melebihi gaji seorang pengurus disesebuah kilang, itulah perkara dan pengalaman yang ingin saya berikan kepada anda yang benar-benar ingin mencontohinya.
Sekian Terima kasih
Mazelan Abas-sifu saya

Yang Benar 
fariznak beli domain disiniDAFTAR PERCUMA-leh try 7 hari

Comments

Popular posts from this blog

tip kewangan anda

Di manakah tahap kewangan anda?